Burgerzaken
Bedragen x € 1.000,- ("-" = nadeel / "+" = voordeel)
Taakveld: 0.2 Burgerzaken | Jaarrekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Begroting 2018 | Begroting 2019 | Begroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Baten | 623 | 621 | 583 | 583 | 583 | 583 |
Lasten | -2.050 | -2.065 | -1.022 | -1.022 | -1.022 | -1.022 |
Saldo | -1.427 | -1.443 | -440 | -440 | -440 | -440 |
Ontrekking reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toevoeging reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Mutaties reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Geraamde resultaattaakveld | -1.427 | -1.443 | -440 | -440 | -440 | -440 |
Tot dit taakveld behoren de volgende zaken:
- paspoorten en rijbewijzen;
- bevolkingsregister;
- straatnaamgeving en kadastrale informatie;
- burgerschap;
- verkiezingen, referenda;
- burgerzaken legesopbrengsten.
De gemeente beheert de persoonsgegevens van alle inwoners en maakt hierbij steeds meer gebruik van digitale voorzieningen waardoor deze informatie gemeentebreed gedeeld kan worden. Een recent voorbeeld van een digitale voorziening is de aansluiting op MijnOverheid. Dit is een persoonlijke website voor alle (landelijke) overheidszaken. Een belangrijk aandachtspunt voor de komende jaren blijft de beveiliging van persoonsgegevens en digitale communicatie. De informatiebeveiliging binnen de gemeente voldoet aan alle voorgeschreven objectieve normen die er zijn. Normen die voor alle gemeenten hetzelfde zijn. We zullen het beleid, dat op de verschillende domeinen wel aanwezig is, doorvertalen naar een gemeentelijk vastgesteld informatieveiligheidsbeleid.
Op 15 maart 2017 zijn er verkiezingen voor de Tweede Kamer.