Openbaar vervoer

Bedragen x € 1.000,- ("-" = nadeel / "+" = voordeel)

Taakveld: 2.5 Openbaar vervoerJaarrekening 2015Begroting 2016Begroting 2017Begroting 2018Begroting 2019Begroting 2020
Baten000000
Lasten00-17-17-17-17
Saldo00-17-17-17-17
Ontrekking reserves000000
Toevoeging reserves000000
Mutaties reserves000000
Geraamde resultaattaakveld00-17-17-17-17

Via de MRDH streven we naar een verbetering van de OV bereikbaarheid van Leiden en Den Haag; met name in de avond is die op dit moment slecht. Een onderdeel daarvan is ook de verbetering van het openbaar vervoer tussen Wassenaar en station Voorschoten.
In de onlangs door het algemeen bestuur van de MRDH vastgestelde Uitvoeringsagenda Bereikbaarheid 2016-2025 is de ontbrekende schakel tussen Wassenaar en station Voorschoten als innovatieve first & last-mile verbinding in de agenda opgenomen. Dit is een goede ontwikkeling maar de kansen die het reguliere openbaar vervoer biedt voor de totstandkoming van deze verbinding dienen daarbij niet uit het oog verloren te worden.
Op de langere termijn zien we in- en uitbreiding in de regionale plannen (zoals bijvoorbeeld de ontwikkeling van Valkenburg) als een kans voor de realisatie van een zogenaamde lightrailverbinding tussen Leiden en Den Haag via Wassenaar.