Parkeren
Bedragen x € 1.000,- ("-" = nadeel / "+" = voordeel)
Taakveld: 2.2 Parkeren | Jaarrekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Begroting 2018 | Begroting 2019 | Begroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Baten | 153 | 166 | 167 | 167 | 167 | 167 |
Lasten | -371 | -1.742 | -269 | -269 | -269 | -269 |
Saldo | -218 | -1.575 | -102 | -102 | -102 | -102 |
Ontrekking reserves | 97 | 1.496 | 68 | 68 | 68 | 68 |
Toevoeging reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Mutaties reserves | 97 | 1.496 | 68 | 68 | 68 | 68 |
Geraamde resultaattaakveld | -121 | -80 | -34 | -34 | -34 | -34 |
In het centrum van Wassenaar kennen we een blauwe zone; het parkeren is gratis maar er geldt een parkeerduurbeperking. Dit willen we continueren, waarbij we voor bedrijven die voor werkzaamheden in het centrum moeten zijn de mogelijkheid willen bieden een (tijdelijke) ontheffing aan te vragen.
In bestaande woonwijken waar zich daadwerkelijk een tekort aan parkeerplaatsen voordoet treden we met bewoners in overleg om te bepalen of, en op welke wijze, parkeermogelijkheden moeten en kunnen worden uitgebreid.
Voor nieuwe ontwikkelingen hanteren we de parkeerkencijfers van het CROW, zodat het parkeeraanbod in overeenstemming is met het huidige, en in Wassenaar gemiddeld hoge, autobezit.
Om het elektrisch rijden te stimuleren willen we ook in 2017 circa 16 openbare laadplekken realiseren.
Voor fietsers streven we naar uitbreiding en een kwalitatieve verbetering van de fietsenstallingen, met name in het centrum van Wassenaar.